Reklamační řád
Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “VOP”) provozovatele Josef Bray, IČO: 87876175. pro internetový obchod dostupný na www.good-luck.cz. Reklamační řád je určený pouze pro zákazníka spotřebitele. Zákazníkem, který je spotřebitel, se rozumí každý člověk (fyzická osoba), který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá s námi smlouvu, nebo s námi jinak jedná (dále jen také jen „spotřebitel“).
V případě jakýchkoliv dotazů nás můžete kontaktovat e-mailem: eshop@good-luck.cz
Tady najdete základní návod, jak nejlépe postupovat v případě reklamace, vrácení, výměny:
V případě vrácení nebo výměny zboží ho zašlete v původním a nepoškozeném stavu tak, aby neneslo žádné známky používání. Ujistěte se, že je v původním neboli originálním obalu, v případě kartiček dodávaných bez boxů se jedná o obal ve kterém se nachází jednotlivé kartičky, v případě boxů se jedná o obal v podobě krabičky a zároveň obal ve kterém se nachází jednotlivé kartičky. Potom je postup stejný pro všechny možnosti.
- Do balíčku vložte dopis s popisem důvodu reklamace / vrácení zboží, společně s číslem objednávky a Vašimi fakturačními a dodacími údaji.
- Zboží můžete předat na jakékoliv pobočce Zásilkovny, s uvedením našeho kódu ***. Štítek na balíček Vám vytisknou přímo na pobočce Zásilkovny. Zboží nám bude doručeno do našeho skladu. Náklady na tento způsob dopravy hradíme my.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
I. PRÁVO SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD KUPNÍ SMLOUVY
I.1. V případě, kdy kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím emailové komunikace na dálku, má kupující, je-li spotřebitelem, v souladu s § 1829 NOZ právo od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Tohoto práva lze využít pouze v případě, jedná-li se o spotřebitele.
I.2. V souladu s ustanovením § 1820 písm. f) NOZ tímto prodávající poskytuje poučení spotřebitelům o právu odstoupit od smlouvy v souladu s nařízením vlády č. 363/2013 Sb. pro případ uzavření kupní smlouvy prostředky na dálku:
-
Právo odstoupit do smlouvy.
1.1 Do 14 dnů máte právo odstoupit od uzavřené smlouvy bez udání důvodu.
1.2 Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni dodání zboží, tj. ode kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží.
1.3 Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat prodávajícího na emailu obchod@good-luck.cz. Můžete použít níže přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
1.4 Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
-
Důsledky odstoupení od smlouvy.
2.1 Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.
2.2
-
a) Převzetí zboží
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Před odesláním zboží zpět je nutné kontaktovat prodávajícího a informovat jej o vrácení zboží a současně odsouhlasit adresu, na kterou bude zboží zpět zasláno.
-
b) Náklady spojené s vrácením zboží
Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží.
-
c) Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho vzhledu a funkčnosti.
-
Vzor oznámení o odstoupení od smlouvy
Oznámení o odstoupení od smlouvy
- Adresát: Josef Bray, Praha, Zvoncovitá 1970/9, PSČ 155 00, email: obchod@good-luck.cz
- Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží (*)
- Datum uzavření kupní smlouvy (*)/datum obdržení (*)
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
- Adresa spotřebitele/spotřebitelů
- Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
- Datum
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
I.3. Pro zdárné a bezproblémové vrácení zboží prodávající žádá kupujícího - spotřebitele o dodržení následujícího postupu:
-
Kontaktujte nás s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy s uvedením data uzavření kupní smlouvy a převzetí zboží. Po kontrole Vás vyzveme k písemné žádosti o odstoupení od kupní smlouvy a o zaslání zboží zpět.
-
Kompletní žádost společně s kopií objednávky zašlete doporučeně či e-mailem na naši výše uvedenou adresu.
-
Samotné zboží zašlete doporučeně a pojištěné na naši výše uvedenou adresu. Za ztrátu či poškození zásilky během přepravy zpět neručíme. Zboží musí být kompletní (včetně všech dokladů a příslušenství), nepoužité, nepoškozené a zabaleno tak, aby se během přepravy nepoškodil jeho originální obal. Vrácené zboží zpět nezasílejte na dobírku (takové zboží nebude převzato).
-
Peníze budou zaslány stejnou formou, jako proběhla platba (na účet, složenkou).
I.4. Byl-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i nepoškozený poskytnutý dárek.
I.5. Odstoupit od kupní smlouvy nelze v případě, kdy je zboží vráceno poškozené (včetně originálních obalů), použité nebo nekompletní. Pro vyloučení pochybností prodávající uvádí, že zboží jako je booster box či samostatný booster musí být vráceno nepoškozené (tj. originální obal musí být neporušený).
I.6. Pro vyloučení pochybností prodávající uvádí, že v případě produktů spočívajících v zabaleném balíčku s neznámým obsahem (tzv. "mystery box") je součástí zboží obsah balíčku i obal, v kterém je obsah zabalen. Prodávající výslovně upozorňuje kupujícího, že obsah mystery boxu není předem známý a kupující zaplacením kupní ceny souhlasí s touto formou prodeje, kdy se neznámý obsah nachází v neprůhledném obalu (jedná se o jakési překvapení pro kupujícího, tj. hodnota obsahu může i nemusí být vyšší než cena mystery boxu). V případě odstoupení od kupní smlouvy je v případě mystery boxu nutné vrátit toto zboží jako celek, tj. kompletní, nerozbalené a vč. neporušeného obalu.
I.7. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle tohoto článku kupujícím vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
I.8. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
I.9. Kupující bere na vědomí, že pokud odstoupí od smlouvy a zašle vadné či nekompletní (či jinak neakceptovatelné) zboží Prodávajícímu, který odstoupení od smlouvy nebude akceptovat, a Kupující bude poté chtít zaslat zboží zpět, je Kupující povinen Prodávajícímu zaplatit náklady na zpětné zaslání zboží, a to nejpozději do 14-ti dní od výzvy Prodávajícího. Na pozdější platbu Kupujícího nebude brán zřetel a Prodávající po uplynutí 14-ti denní lhůty není povinen vrátit zboží Kupujícímu.
I.10. Kupující bere na vědomí, že v souladu s ustanovením zákona č. 634/1992 Sb., zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku nemůže mimo jiné odstoupit od kupní
smlouvy při poskytnutí služby Rip & Ship (rozbalení produktů na live streamu), pokud její poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby.
II. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
II.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 NOZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
II.2. U převzetí zboží musí kupující bezprostředně po obdržení zkontrolovat správnost dodaných položek, jejich úplnost a případné viditelné poškození vzniklé přepravou. Zjištěné vady musí být v případě dodání zboží přepravcem vyznačeny na dodací list a potvrzeny dopravcem, jinak nebudou uznány. Ostatní vady zjištěné po rozbalení zboží musí kupující ihned písemně oznámit prodávajícímu.
II.3. Nároky kupujícího z vad zboží vyplývají z příslušných ustanovení občanského zákoníku České republiky.
II.4. Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Prodávající výslovně upozorňuje Kupující, že poškození obalu produktu (bez poškození obsahu samotného) není důvodem pro reklamaci zboží, zejména u tzv. "vintage" produktů se může vzhledem k jejich stáří objevit drobné poškození, jako jsou oděrky apod.
II.5. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.
II.6. V souladu s ustanovením § 1820 odst. 1. písm. j) NOZ je kupující oprávněn se obrátit se svou eventuální stížností, jež nebyla k jeho spokojenosti vyřešena prodávajícím, na příslušný český soud nebo na Českou obchodní inspekci, případně na místně příslušný živnostenský úřad dle sídla prodávajícího.
II.7. Ustanovení uvedená v tomto článku obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
II.8. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho sídla.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1. 6. 2024.